طنین نی

موسیقی اصیل معنوی " اسلامی " ایرانی

مشخصات بلاگ
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

نشست بررسی سند اصول و سیاست های موسیقی کشور

با حضور مشاور فرهنگی رئیس جمهور محترم آقای حسام الدین آشنا و استاد تار آقای حسین علیزاده و جمعی از هنرمندان " پژوهشگران و مدیران موسیقی در تاریخ بیست و یکم مرداد نود و سه .

موضوع : احیای موسیقی با کمک هنرمندان این عرصه و دولتمردان و فقها.

به امید توجهی جدی به موسیقی ملی  .

همنشینی استاد با محیطی سرشار از هنر .

شبی مهتابی در باغ عفیف آباد با اجرای استاد شهرام ناظری .

استاد شادمان از حضور در این مکان و مردم شادمان از حضور استاد .

تاریخ اجرا بیستم و بیست و یکم مرداد نود و سه . حافظیه شیراز

خداوند" اصوات را بوجود آورد تا یک گوشه از گوشه های خلقت و کمبودهای خلقت را به مخلوقات خود عنایت کرده باشد.

صدای پرندگان " صدای امواج اقیانوس ها " صدای شاخ و برگ درختان " صدای انسان و صدا صدا صدا . این نکته گویای این مطلب است که جلوه ای از جلوه های پروردگار همین اصوات هستند . صدای گوشنواز  رودخانه ای کوچک که گویی بی انتهاست " فریاد دلنشین و آسمانی بلبل در فصل شکفتن " صدا صدای خداست " واسطه این انتقال مخلوقات او هستند و این میتواند مسکن و تسویه کننده روح و بیدار کننده  ضمیر ناخداآگاه  انسان باشد . هر مخلوقی اگر توانست از توانایی های فردی خود که در درون و جان آن نهفته است" بهترین بهره را ببرد و آن را ارائه نماید و موجب ذوق دیگران گردد " توانسته واسطه ای خوب برای خداوند تبارک و تعالی باشد و این تنها مستلزم یک درون مایه ی پاک و زلال می باشد . اما همین نعمت در مورد انسان گاهی میتواند به بیراهه رفته و از مسیر اخلاقی و خدایی خود بیرون برود و واسطه ی افکاری غلط بوده و انسان را نه تنها به تفکر وا ندارد بلکه او را درگیر یک مسیری بی هدف و بی جواب نماید .لازمه یک مسیر یابی درست " دقت است و دقت است و دقت .

روح لطیف استاد تار فردا گرگان عزیز را طراوت میبخشد و موجب خوشنودی روح آن یار تار " لطفی عزیز میشود .

تاریخ اجرای کنسرت استاد حسین علیزاده شانزدهم مرداد نود و سه . عمرشان مستدام .

اجرای کنسرتی دیگر از استاد آواز ایران " شهرام ناظری

نهم مرداد 93

از زحمات استاد در عرصه موسیقی ممنونیم.

زمان چقدر سریع گذشت ! انگار همین دیروز بود که از رادیو" صدای دلنشین و روحانی استاد افتخاری با آلبوم نیلوفرانه و اندک اندک استاد ناظری با آن ترقه های آتشینش و صدای رسا و لبریز از فن استاد شجریان در آلبوم آستان جانان پخش میشد و خوش صیقل می داد روح مان را که گویی دهه شصت و دهه هفتاد اوج خلق آثار شاخص بود که در یادمان مانده و خواهد ماند چونکه با آن پیوند خوردیم و بزرگ شدیم ...