طنین نی

موسیقی اصیل معنوی " اسلامی " ایرانی

مشخصات بلاگ
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۲۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

 اثری نو از فرزند هنر" استاد شهرام ناظری . حافظ ناظری" این شاهکار جهانی را رقم زد و آن را متولد ساخت تا هنر ایران اسلامی را رنگ و بوی تازه بگیرد و معطر . و حقا * هنر نزد ایرانیانست و بس *

   صبح است ساقیا قدحی پر شراب کن   *   دور فلک درنگ ندارد شتاب کن

   زان پیشتر که عالم فانی شود خراب     *    مارا زجام باده گلگون خراب کن

   خورشید می زمشرق ساغر طلوع کرد   *    گر برگ عیش می طلبی ترک خواب کن

   روزی که چرخ از گل ما کوزه ها کند       *    زنهار کاسه سر ما پر شراب کن

    ما مرد زهد و توبه و طامات نیستیم      *    با ما به جام باده صافی خطاب کن

    کار صواب باده پرستیست   حافظا        *    برخیز و عزم جزم به کار صواب کن 

                                                    حضرت حافظ

    جا دارد در این لحظه برای اساتید بنام آواز ایران اسلامی *شجریان " ناظری " افتخاری * آرزوی سلامتی و طول عمر کنیم .

پادشاه فصل ها تا آخر هفته وارد بازار خواهد شد . به یقین با ورود این اثر از استاد تصنیف و آواز ایران " استاد علیرضا افتخاری" روح جامعه هنری و موسیقی اصیل این سرزمین تازه " جوان و معطر خواهد شد . امید است اساتید گران قدر دیگر " همچون شجریان " ناظری هم این نوید نو بهاری را به مشتاقان این هنر ناب ایران اسلامی بدهند . عمرشان پاینده .

در جشنواره آواز ایرانی که در استان گیلان " مجتمع خاتم الانبیای رشت برگزار شد طی رقابت بین چندین خواننده" مقام نخست به آقای عبدالحسین عطایی خواننده جوان و خوش صدا و پر تکنیک کشورمان رسید . داوری این رقابت را جناب استاد جهاندار پیشکسوت و هنرمند توانای سرزمین مان ایران به عهده داشتند . برای آقای عطایی آرزوی موفقیت داریم .

*افتخار ایران اسلامی استاد علیرضا افتخاری*

کنسرت:برج میلاد 

تاریخ اجرا: بیست و دوم  اسفند* روز پنجشنبه 

ضمن تشکر وخسته نباشید به استاد " از ایشان میخواهیم باز هم کنسرت هایی این چنین در برنامه کاری خود داشته باشند چون حقیقتا مردم عزیز و هنردوست سرزمینمان تشنه صدای ایشان هستند. عمر استاد پاینده.

خشک سیمی"خشک چوبی"خشک پوست

                                         از کجا می آید  این  آوای دوست

حقیقتا صدای نی استاد بهزاد فروهری: خوش صدا" خوش طنین " گوش نواز " پر قدرت"  و پر تکنیک می باشد . و از همه مهمتر اینکه اخلاق هنری و خلق و خلوص ایشان زبانزد  خاص و عام و مایه افتخار جامعه هنری می باشد . عمر استاد مستدام.

استاد شما مکدر باشید ما هم مکدریم شما ناراحت باشید ما هم ناراحتیم . شمایی که تمام عمرتان را برای هنر مملکت گذاشته اید" شمایی که نیلوفرانه ها خوانده اید " امان از جدایی ها خوانده اید " کاروان ها خوانده اید " سر مستان " آتش دل و آوازها خوانده اید ... مطمئن باشید چون شمایی صادق و خالص تنها نمی ماند. ما مردم پشتیبان شما و حامی شماییم . کم لطفی و خارج از فن" صحبت کرده کسی که در این سه دهه اخیر شما را عضو سه ضلع برتر آواز ایران نخواند " اگر استاد ناظری شوالیه آواز باشند " استاد شجریان سلطان آواز" بیتردید شما پهلوان آواز و تصنیف ایران اسلامی هستید . عمر استاد مستدام.

خواننده معتقد و ارزشمند ما جناب آقای حسام الدین سراج در کنسرت وداع که اخیرا اجرا شد نشان داد که هنر ما و موسیقی ما و دین و مذهب ما با هم گره خورده اند و این خون سیدالشهداست که درخت هنر و فرهنگ مارا آبیاری میکند " صدای روحانی ایشان و اشعار انتخابی ایشان از عمان سامانی و آهنگ زیبای آن به آهنگسازی و رهبری استاد سید محمد میرزمانی " دلها را منقلب کرد و اشک های مستمعین وحتی نوازندگان گروه را جاری ساخت . درود بر  فرهنگ و مذهب ایران زمین.. 

   فرزند هنر باش نه فرزند پدر

                                    که هنر زنده کند نام پدر